Cacao, het wondermiddel



Sinds kort haal ik elke week bij Albert Heijn een pak cacaopoeder. Ik koop het omdat cacao erg gezond voor je is en het geeft mij altijd een heerlijke opkikker. Je zou denken dat dit komt door de cafeïne in de cacao, maar de energie van cacao is anders dan de energie die je bijvoorbeeld van koffie krijgt. Koffie is maar prikkelige energie, ik voel me wel energieker door cafeïne, maar te geforceerd. Met cacao is de energie meer rustiger (hoe gek het ook klinkt). Pure cacao is van zichzelf wel erg bitter en daarom is een bepaalde zoetstof wel noodzakelijk. Ik gebruik hiervoor geen (schadelijke) suikers, maar Erythritol. Dit is zoetstof zonder calorieën en zonder de schadelijke effecten van suiker. Het kan ook nog eens, net als Xylitol, gaatjes voorkomen.

Cacao verlaagt het cholesterol, verlaagt het risico op hart- en vaatziekten en kanker, verlaagt je bloeddruk en is in het algemeen goed voor je. Het is ook nog eens erg goedkoop en erg lekker.
Verdere info op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/cacao_bean

Tidak ada komentar:

Posting Komentar